Studiu de impact. Implementarea programului de masterat didactic. Impactul asupra politicii de formare inițială a personalului didactic

2023
Analiza de impact cu privire la implementarea programului de masterat didactic a fost realizată în cadrul proiectului „Start în carieră prin master didactic”, proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman (POCU) de Ministerul Educației în parteneriat cu Universitatea Politehnica din București, Universitatea din București, Academia de Studii Economice din București, Universitatea ”Babeș Bolyai” din Cluj-Napoca, Universitatea ”Ovidius” din Constanța, Universitatea din Craiova, Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Universitatea de Vest din Timișoara și Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării. Proiectul a susținut desfășurarea primelor programe de masterat didactic la forma de învățământ cu frecvență, în opt universități. Această componentă a evaluării impactului masteratului didactic a fost realizată raportându-ne la sistemul actual de formare profesională inițială a cadrelor didactice. Având în vedere faptul că programele de studii privind masteratele didactice au început în anul universitar 2020-2021, iar proiectul (în cadrul căruia se desfășoară prezenta analiză) s-a încheiat în luna iunie 2023, analiza impactului la nivelul sistemului de formare inițială a cadrelor didactice vizează parcursul academic a două generații de studenți (generația 2020-2021 și generația 2021-2022), precum și parcursul profesional a unei singure generații de absolvenți (generația 2020-2021). Având în vedere aceste particularități și limitări, abordarea metodologică urmărește o analiză ex-post completată cu elemente ale unei analize ex-ante.
DESCĂRCARE PDF
ccby
Studiu impact MD
  • Autori: Cezar Mihai Hâj, Ștefan-Marius Deaconu, Cristina Fiț, Valeriu Frunzaru, Irina Geanta, Roland Olah, Mihai Păunescu, Ovidiu Ghiuță
  • Nr pagini: 117
  • Format: Online
  • ISBN: 978-606-95687-0-5
[T: 0.2663, O: 34]